Kérdése van? +36-1-415-2010
A Newton fizika oktatószoftverben a kinematika, dinamika, elektromosság és mechanizmusok szinte valamennyi területét megismerhetjük. Az oktatóprogram egy virtuális, három dimenziós világot jelenít meg, amelyben a fizika törvényei alapján mozognak a testek. Ebben a környezetben kísérleteket építhetünk fel néhány egyszerű lépés végrehajtásával és tanulmányozhatjuk azok viselkedését interaktív módon. A programot számos előre összeállított példa kíséri, melyek igény szerint tovább módosíthatóak.
A kísérletek összeállításánál szabadon választhatunk az előre elkészített objektumok közül. Az egyszerűbb geometriai testektől (például golyó, hasáb, henger, kúp) az összetettebb tárgyakig ( lejtő, állvány, kisautó,...) sokféle építőelem áll a rendelkezésünkre. Ezeket összeköthetjük rúgókkal, csuklókkal, fizikai paramétereiket (pl. tömeg, rugalmasság, súrlódás) tetszés szerint állíthatjuk, és erőt, forgatónyomatékot, sebességet rendelhetünk hozzájuk.
Ezen kívül használhatunk 3D modelltervező programokat saját modellek rajzolására, ha az elmenthető az ismert VRML2.0 formátumban, mivel ezeket a Newton is képes importálni.
Az elkészített vagy megnyitott kísérletet elindítva a testek mozgásba lendülnek a kényszerek által meghatározott pályák mentén, útjukat folytonosan változó sebesség- és erővektorok kísérik. Mindez filmszerűen pereg le szemeink előtt és ezt a filmet el is menthetjük egy AVI formátumú fájlba.
Az összeállítást magyarázó szövegekkel, képletekkel, diagramokkal tehetjük teljessé. A diagramra könnyen felvehetjük a testek tetszőleges paramétereinek görbéit, mint például a koordinátakomponenseket, vagy az energia, impulzus mennyiségeit. A görbék mellé rajzolhatunk elméleti számolás során kapott képleteket is, így ez összehasonlíthatóvá válik a szimulált eredményekkel. A program lehetőséget biztosít a fizikai mennyiségek más mértékegységben való kijelzésére is.